Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024  20:41:25

Σιβηρία: Επιστήμονες επιχειρούν να κλωνοποιήσουν προϊστορικό άλογο

Αντιμέτωπη με μια μεγάλη έκπληξη βρέθηκε μια ομάδα επιστημόνων μετά την ανακάλυψη ενός παγωμένου αλόγου ηλικίας 42.000 ετών στη Σιβηρία καθώς το τέλεια διατηρημένο κουφάρι του ζώου περιείχε το αίμα και τα σωματικά υγρά του.

«Λάβαμε δείγματα υγρού αίματος από καρδιακά αγγεία – το άλογο είχε διατηρηθεί σε υγρή μορφή επί 42.000 χρόνια χάρη στις ευνοϊκές συνθήκες του περιβάλλοντος και το μόνιμα παγωμένο υπέδαφος», είπε ο δρ Σεμιόν Γκριγκόριεφ, επικεφαλής του Μουσείου Μαμούθ του Βορειο-Ανατολικού Ομοσπονδιακού Πανεπιστημίου στο Γιακούτσκ της Σιβηρίας. «Μπορούμε να πούμε τώρα ότι είναι το καλύτερα διατηρημένο ζώο της Εποχής των Παγετώνων που βρέθηκε ποτέ στον κόσμο», πρόσθεσε.

Είναι η δεύτερη φορά που ανακαλύπτεται ζώο της Εποχής των Παγετώνων να περιέχει υγρό αίμα. Το 2018 η ίδια επιστημονική ομάδα είχε εξάγει υγρό αίμα από αγγεία της καρδιάς ενός μαμούθ ηλικίας 32.000 ετών. Το νέο αίμα από το νεαρό άλογο είναι κατά περίπου 10.000 παλαιότερο, ενώ οι Ρώσοι και Νοτιοκορεάτες επιστήμονες μπόρεσαν να εξάγουν και ούρα από την ουροδόχο κύστη του ίδιου ζώου, το οποίο εκτιμάται ότι είχε βουλιάξει και πνιγεί μέσα σε λάσπη, η οποία γρήγορα πάγωσε, δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες για τη μακρόχρονη διατήρηση του ζώου.

Οι ερευνητές θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα σωματικά υγρά για να κλωνοποιήσουν το εν λόγω αρχαίο είδος αλόγου, όπως ανάλογα σχέδια υπάρχουν για «νεκρανάσταση» και του μαμούθ. Κάτι όμως καθόλου εύκολο, αν όχι αδύνατο, δεδομένου ότι τα ερυθροκύτταρα του αίματος -αντίθετα με τα κύτταρα των μυών και των εσωτερικών οργάνων- δεν περιέχουν πυρήνα με DNA.

Το νεαρό άλογο, που είχε βρεθεί πέρυσι στον κρατήρα Μπαταγκάικα της ανατολικής Σιβηρίας, ήταν ηλικίας μόνο δύο μηνών και είχε ύψος σχεδόν ένα μέτρο, όταν πέθανε. Η κλωνοποίηση του, κατά τους ερευνητές, θα μπορούσε να επιχειρηθεί στο μέλλον με τη χρήση ενός συγχρόνου αλόγου ως παρένθετης μητέρας, όπως κάτι ανάλογο θα μπορούσε να κάνει ένας θηλυκός ελέφαντας για το μαμούθ.

Ok Decline